“Artık yüzlerce, binlerce siparişlerin alındığı, sadece üretime dayalı hazır giyim dönemi geride kaldı. Üretim maliyetlerinin bu kadar arttığı bir ortamda, fiyat kırarak dünya ile rekabet etme şansımız yok. Türkiye’nin, moda tasarımı ve markalaşma konusunda güçlü bir vizyon ortaya koyarak öne çıkması gerekiyor.” diyen BBS Tasarım Eğitim Danışmanlık A.Ş. Kurucusu, Moda Tasarımı Öğretim Üyesi ve Doç. Dr. Başak Boğday Saygılı, bu dönüşümün sağlanabilmesi için kamunun, akademisyenlerin ve özel kesimin ortak çalışmalara imza atması gerektiğinin altını çizdi.
Moda sanayisinde dünya sahnesinde büyük bir muvaffakiyet yakalayan İtalya’yı örnek gösteren Saygılı, Türkiye’nin güçlü tasarım potansiyeliyle global arenada bir moda ülkesi haline gelebileceğini belirtti. Moda sanayisinin sadece üretime değil, inovatif dizaynlara ve yaratıcı markalara yönelmesi gerektiğini vurgulayan Saygılı, bu vizyon doğrultusunda tasarım odaklı eğitim programları, devlet dayanaklı inovasyon projeleri ve moda girişimciliğine yönelik teşviklerin artırılmasının kritik ehemmiyet taşıdığını söz etti.
Türkiye’nin dokuma ve hazır giysi ihracatının bugün yaklaşık 36 milyar dolar düzeyinde olduğunu hatırlatan Saygılı, tasarım gücüne dayalı bir dönüşüm ile bu sayının çok daha üstlere çıkabileceğini vurgulayarak, “Türkiye, yalnızca üretim yapan bir ülke değil, dünya modasına yön veren bir tasarım ülkesi olmalı. Bu vizyonun hayata geçirilmesi için de sektördeki tüm paydaşlar iş birliği içinde olmalı.” diyerek kelamlarını bitirdi.
ForInvest